En J i en P són dos joves de 12 anys, estan cursant 1er d’ESO
i presenten dislèxia. En J se li va detectar a 4rt de primària i des de llavors
acudeix amb la psicopedagogia.
Les dificultats que presenten ambdós són d’ortografia.
Les activitats planificades per al seu treball són:
- Ortografia sense esforç, un reforç didàctic.
- Es treballa amb exemples visuals.
- Associació de paraules a gestos.
- Quan hi ha paraules en un text que no visualitza les subratlla en comptes d’escriure-les, desprès hi torna a llegir-les, per tal de situar en el context quina pot esser dita paraula.
- Recursos com joc de paraules, els crida l’atenció i mostren motivació.
- Es realitza un dictat amb les paraules que durant els mesos s’anoten perquè els costa, desprès se les corregeixen l’un a l’altre.
- Busquen estratègies per recordar les paraules que se’ls hi encallen, per exemple: veure de vista poso els dos dits enfocats als dos ulls simbolitza la V, beure faig l’acció d’aixecar un porró. Són recursos profitosos per tots dos.