dijous, 14 de maig del 2015

5e sessió J



Activitat 5: creació de l’album
Objectius:
1.- iniciar el llenguatge visual en correlació l’escrit
2.- pronunciació de paraules

Objectius específics.
1.- associar la imatge amb el seu nom
2.- pronunciar els mots corresponents

Metodologia
Aquesta sessió l’encarem al llenguatge escrit, intentarem que en J pronunciï les paraules dels instruments. Alhora que alternarem altres paraules més quotidianes o bé que veiem que siguin del seu interès.
Escriurem totes aquelles paraules que pronunciï encara  que no es corresponguin amb la realitat, sinó les síl·labes que ell pronuncia.

Desenvolupament:
Es decideix deixar els instruments dins la bossa, per observar quin interès mostra cap a aquest i si en fa demanda, o bé observem que prefereix canviar d’activitats.
Es proposa fer un recull de totes les paraules que menciona en J encara que no siguin els mots reals, sinó els que ell hi dona significat. Els escriurem tal com sona, així podrem saber què significa cada paraula que ell identifica.
Proposarem l’elecció d’objectes que siguin significatius per ell, que sabem que hi mostra interès i en pugui fer una demanda oral.
Un cop manipulats els objectes els fotografiem i els imprimim perquè en J tingui un àlbum, i se’l pugui endur a l’escola i a casa amb la finalitat que cada paraula nova que treballin des d’algun d’aquests àmbits s’incorpori a l’àlbum viatger.

Avaluació:
En J arriba molt espavilat aprofitem per recordar el joc simbòlic que vam fer per tancar la sessió, toc-toc qui hi ha?, com si a l’altre cantó hi hagués algu. El jove recorda el joc i l’imita ràpidament, valorem incloure altres aspectes comunicatius per tal d’observar la seva resposta. En J verbalitza els objectes que li presentem, expressant el mateix so que les educadores mencionen al dir la paraula. Fa com l’entonació encara que no empra les mateixes síl·labes ni paraules.

Per exemple a pi-lo-ta li diu po-pa-po. Recollim el conjunt de paraules que va mencionant i repeteix amb el mateix lèxic, per tal de donar sentit a la comunicació.

5e sessió P i JR



Activitat 5: preparació inter-rail

Objectius:
1.- ser capaços d’organitzar-se
2.- decidir conjuntament una ruta

Objectius específics.
1.- arribar al consens mitjançant uns ítems prèviament marcats
2.- seguir les consignes que se’ls hi demanen

Metodologia
Es proposa fer un viatge conjunt en inter-rail, el que es pretén es treballar les pors que generen un viatge a l’estranger i sobretot extreure la capacitat d’organització i consens entre els participants.
L’activitat l’han de dinamitzar ells mateixos l’única consigna que tenen és el temps i els diners del que poden disposar.

Desenvolupament:
L’activitat consisteix en fer un viatge per Europa, han de decidir entre els dos quines són les ciutats que volen visitar i quants dies s’hi volen estar en cada ciutat. Un cop decideixin les destinacions, cal que calculin quant de temps s’hi volen estar tenint en compte que tenen una setmana i sis cents euros.
Aquesta primera sessió es dedicaran a cercar informació de les ciutats a les que volen anar i què és el que volen visitar, quin cost els suposa això.
A casa hauran de buscar quin tipus d’allotjament existeix en les diferents ciutats i escollir en quin d’ells dormiran tenint en compte el baix cost. Es divideixen les ciutats i a la següent sessió es consensua conjuntament.

Avaluació:
Els joves mostren molt d’interès en l’activitat es nota que és el primer viatge que organitzen i la motivació és gran alhora d’organitzar-se. Fan la tria de les ciutats que els agradaria veure a cadascun d’ells i pacten quines son les quatre capitals que visitaran tenint en compte que volen anar a diferents països.