Aquesta setmana tenim un nou cas,
en J és un nen de sis anys el qual no pronuncia bé la R, ha après a buscar estratègies per corregir-ho i que no es noti. Tot ho pronuncia com R forta, per això en certs moments dubtes de si realitza la pronuncia correctament.
les preguntes que es realitzen a la família referents a:
- hàbits alimentaris
- hàbits respiratoris
- historial mèdic
- edat en que va començar la comunicació verbal
- llengua en la que acostuma a parlar
què es pretén treballar d'inici:
- que en J empasi bé la saliva
- utilització correcte de la posició de la llengua.
de quina manera:
- moviments de llengua cap enrere
- el buf
- tragar saliva
- flexibilitzar el frenell
- jocs dinàmics
els jocs proposats han estat:
1.- posem pica pica a la punta de la llengua i fem que aquesta toqui el paladar, mentre pronunciem ARA, ARE, ARO, ARI, ARI- seguidament fem el mateix amb TARA i FARA
2.- agafem la punta de la llengua i l'estirem cap amunt, un costat i l'altre de la boca. La portem a la punta del nas i al mentó .
3.- agafem un globus i intentem inflar-lo procurant que no se'ns escapi l'aire pels costats ni que se'ns inflin les galtes.
4.- encenem una espelma i bufem amb constància i suament per tal de que no se'ns apagui.
5.- creem una portaria de futbol sobre la taula i amb una pilota de paper i unes palletes juguem a un partit tot impedint amb la bufera que la pilota entri al nostra camp.
Observacions: al ser el primer dia el nen està a l'expectativa de com
anirà la sessió. Se'l veu impacient per aconseguir fer correctament els
exercicis. Gràcies a les activitats divertides que se li presenten,
ràpid entra en dinàmica i es deixa anar, la metodologia que empra la
Iolanda connecta molt amb els infants i fa que una activitats pesada i
rutinaria, es converteixi en divertida i amena.