dimarts, 25 de novembre del 2014

cas H


La H és una noia de 14 anys, la seva mare és psicopedagoga i abans de venir a la visita li va passar la prova del WISC-R, en ella surt un percentil de 60 en memòria.

Presenta un trastorn del llenguatge, alhora que unes dificultats en expressar el que vol dir, no troba les paraules i és força desordenada.

Mostra una obsessió en acabar les activitats, és molt responsable, activa i autònoma. Li agrada molt la música i ho utilitza com un mitjà d’expressió. És força somiadora i empàtica.

Presenta dificultats en l’activitat memorística, de comprensió i perfecció. Els informes de l’escola són positiu respecte la seva actitud i aptituds.

Tot i això li provoca un cert bloqueig les seves dificultats lingüística i repercuteix en la seva seguretat. Té una planificació lenta. El seu diagnòstic és dislàlia.

El que es treballa durant les sessions són:
-   Vocabulari a partir de textos del INS
-   Temes concrets que  ella escull parlar per tal de treballar l’agilitat oral i l’argumentació.
-   Activitats diverses; oral, escrita, comprensió i qüestions que sorgeixen durant la lectura.
-   Es realitza un recull de les paraules que mostra més dificultat i es treballen en un text que crea ella mateixa per donar significat.