Activitat 5: creació de l’album
Objectius:
1.- iniciar el llenguatge visual en correlació l’escrit
2.- pronunciació de paraules
Objectius específics.
1.- associar la imatge amb el seu nom
2.- pronunciar els mots corresponents
Metodologia
Aquesta sessió l’encarem al llenguatge escrit,
intentarem que en J pronunciï les paraules dels instruments. Alhora que
alternarem altres paraules més quotidianes o bé que veiem que siguin del seu
interès.
Escriurem totes aquelles paraules que pronunciï encara que no es corresponguin amb la realitat, sinó
les síl·labes que ell pronuncia.
Desenvolupament:
Es decideix deixar els instruments dins la bossa, per
observar quin interès mostra cap a aquest i si en fa demanda, o bé observem que
prefereix canviar d’activitats.
Es proposa fer un recull de totes les paraules que
menciona en J encara que no siguin els mots reals, sinó els que ell hi dona
significat. Els escriurem tal com sona, així podrem saber què significa cada
paraula que ell identifica.
Proposarem l’elecció d’objectes que siguin
significatius per ell, que sabem que hi mostra interès i en pugui fer una
demanda oral.
Un cop manipulats els objectes els fotografiem i els
imprimim perquè en J tingui un àlbum, i se’l pugui endur a l’escola i a casa
amb la finalitat que cada paraula nova que treballin des d’algun d’aquests
àmbits s’incorpori a l’àlbum viatger.
Avaluació:
En J arriba molt espavilat aprofitem per recordar el
joc simbòlic que vam fer per tancar la sessió, toc-toc qui hi ha?, com si a
l’altre cantó hi hagués algu. El jove recorda el joc i l’imita ràpidament,
valorem incloure altres aspectes comunicatius per tal d’observar la seva
resposta. En J verbalitza els objectes que li presentem, expressant el mateix
so que les educadores mencionen al dir la paraula. Fa com l’entonació encara
que no empra les mateixes síl·labes ni paraules.
Per exemple a pi-lo-ta li diu po-pa-po. Recollim el
conjunt de paraules que va mencionant i repeteix amb el mateix lèxic, per tal
de donar sentit a la comunicació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada