dimarts, 9 de desembre del 2014

PROTOCOL D'ENTRADA

Com apareixen els casos?
- o bé perquè sona el telèfon; algú ha sentit a parlar del centre i demanen una primera visita
- o bé per una demanda escolar
- o bé derivat d'un servei externalitzat

Què s'activa quan parlem d'algun trastorn?
- un seguit de preguntes rellevants, com ara:
1.- com va ser l'embaràs (abans, durant i desprès)
2.- pors/obsessions
3.- relacions amb l'entorn
4.- quines preferències té el nen/a
5.- observació dels pares durant l'entrevista (es contradiuen/ un porta la veu cantant/ tots dos plantegen les mateixes dificultats i habitats referent a l'infant/jove)
6.-  va iniciar el llenguatge abans dels tres anys
7.- bateria de preguntes en ordre de rellevància: comunicació/llenguatge/pensament/lectura-escriptura/ estratègies-aprenentatge

Discriminació del perfil a partir de diferents proves (WISC-RI, figura Rei, ITPA, observació joc simbòlic, DSTJ, etc) per tal de definir si:
- és conscient de qui és; auto coneixement
- té clar el seu dia a dia
- autoestima
- frustracions
- s'ubica en l'espai 
- seriació- seqüència
- lateralitat

Aquestes proves s'elaboren en funció del cas i les seves característiques, si es demana una segona opinió per part dels pares, si pel contrari es té clar el diagnòstic es procedeix a una primera observació/aproximació i es detallen els aspectes més significatius.
Un cop avaluat el cas es proposa el treball que es vol realitzar amb el nen/a i si estan conforme els pares s'inicien les sessions. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada