dimarts, 9 de desembre del 2014

CAS J

Bona tarda,
aquest és un cas que només he pogut observar un dia, es tracta d'un nen de 9 anys que va a quart de primària, té dislèxia i acudeix al centre psicopedagògic per treballar la lectura i cal·ligrafia.

Antecedents del cas
La mare d'en J es mostra preocupada per les necessitat del seu fill, està molt documentada del que necessita i treballa amb el nen per tal de millorar els seus aprenentatges. 

L'infant
És un nen molt despert, intel·ligent i amb molts recursos. 
Quan va notar que començava a fallar a l'escola es va desanimar donat que presentava moltes faltes d'ortografia. La seva escriptura era difícil i per això no se'n sortia. Arrel del diagnòstic ha fet moltes millores i es mostra més segur amb el que fa. És molt creatiu i imaginatiu, té molta facilitat en relacionar-se i això li facilita la integració al grup, tot i que va arribar nou a l'escola aquest any.  


Recurs pedagògic:
En aquest cas es treballa a partir d'un llibre de lectura molt interessant, aquest es titula Jo, Elvis Riboldi, es tracta d'un nen que presenta hiperactivitat i a partir de situacions quotidianes a l'escola ens descriu com el tracten els companys/es i la poca comprensió que existeix cap a ell, donat que és força inquiet, li costa concentrar-se, segons quines assignatures l'avorreixin, i li encanta experimentar, aspecte que fa que succeeixin moments de conflicte. És un llibre divertit per treballar amb la mainada,està adreçat a diferents edats sobretot en cicle mig i superior.
Gràcies a aquesta eina en J pot treballar:
- fent resums del que ha llegit
- descripció i característiques dels personatges
- a partir de les imatges, que percep ell?

Reflexions:
Com a eina de treball està sent molt útil donat que des de l'escola li van demanar que escollís un llibre que li agradés i el treballés durant el curs, sembla que aquest llibre l'atrau i aquest aspecte promou que el nen se'n recordi de totes les experiències del protagonista, parant atenció sobre els detalls i la descripció dels personatges. Mitjançant aquest treball s'aconsegueix el que inicialment es planteja treballar de forma setmanal (lectura, comprensió i ortografia).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada