dimarts, 14 d’abril del 2015

2ona sessió P i JR



Activitat 2: mímica i veu
Objectius:
1.- aprendre la definició de mots
2.- compartir una estona distesa

Objectius específics.
1.- adquirir un vocabulari acurat
2.- cercar sinònims de la paraula prohibida

Metodologia
Es presenta l’activitat del joc de mímica. Se’ls explica en què consisteix el joc. Es proposa tenir paper i llapis per si volen tenir a mà un espai en el que escriure si dubten quan la veuen escrita de forma mental.
Un cop es finalitza cada prova es valora la seva dificultat i quines han estat les paraules més costoses de desxifrar. Compartir la seva complexitat, si bé era per desconeixement del significat, per grandària de la paraula, etc. Buscar en quines hi ha hagut més dificultat i cercar el perquè d’aquesta.

Desenvolupament:
Primerament es presenta el joc de la mímica, aquest consisteix en diferents grups de paraules classificades per colors, tres concretament, un fa referencia  substantius, un a verbs i l’altre a accions.
S’inicia el joc llençant el dau, que només té el nombre 1, 2 i 3. Aquests números signifiquen que pots agafar una carta de cada pila, dos o tres en funció del dau. Fem equips de dos i ja es pot començar.
Un cop llencem el dau ja sabem quantes cartes hem d’agafar, iniciem el joc girant el rellotge de sorra un de l’equip descriu les paraules i l’altre les endevina. Quan es para el temps es recol·lecten les paraules i es forma una frase que tingui sentit amb el conjunt de paraules encertades. Un cop fet escrivim la frase en un full per tal de tenir constància dels mots treballats i la seva dificultat.

Avaluació:
Els joves inicien la sessió molt animats amb el joc. En Jordi comença descrivint però en un moment es col·lapsa i li costa trobar sinònims sense dir la paraula prohibida. Se l’ajuda per tal de que vegi el desenvolupament del joc i fent-li saber que té el suficient lèxic com per treballar amb dites paraules. A mesura que passen les fitxes es va animant i cerca recursos per tal de definir acuradament les paraules.
En Pere se’l veu més segur de si mateix, això fa que encara que no li surti la definició concreta cerca sinònims amb més precisió i acaba descrivint els mots encertadament.
Es valora que ha estat una activitat en que poder treballar aspectes no només del lèxic sinó de les inseguretat cap a un mateix i perdre la por al ridícul de dir sense pensar, per desprès poder ser-ne conscient i pensar detalladament el que es vol dir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada