dimecres, 8 d’abril del 2015

1 era sessió J



Fase I: coneixement del instrument
Activitat 1:
Objectius:
1.- interactuar amb l’adult
2.- expressar-se mitjançant la música

Objectius específics.
1.- interactuar  a partir de la musica
2.- compartir un espai distès
3.- familiaritzar-se amb instruments de percussió

Metodologia
Iniciem la sessió presentant tots els instruments al voltant de la sala abans que l’infant arribi. Per tal que ell mateix disposi del seu espai per interactuar amb els diferents objectes i que esculli per on vol començar. Mentre aquest es mogui per l’espai l’educadora anirà descrivint el que va realitzant per tal de no perdre la comunicació tot i la lliure expressió de l’infant en el procés.

Desenvolupament:
Primerament l’educador rep a l’infant que entra a la sessió setmanal, aquesta presenta els instruments deixant a la seva elecció que experimenti amb ells i mentre aquest ho fa, l’educadora va narrant què fa i quin instrument està tocant, com es diu i el fa sonar, per tal de començar a associar instrument i so.

La primera sessió es deixarà a l’elecció del infant quin és l’instrument escollit per tocar i interactuar amb ell. Mentre el toqui es podran introduint ritmes de cançons fins i tot cantar alguna mentre ell marca el so.

Evidenciant que ens trobem amb un infant poc comunicatiu, el qual no parla, i té un llenguatge inexistent, es decideix deixar espai a la improvisació de l’infant amb el seu previ acompanyament.

Avaluació:
Es valora que en aquesta primera sessió en J no estava gaire disposat a interaccionar amb l’adult. Per tant, no compartia el joc i ni tant sols hi parava atenció gaire estona.
Tant és així que es decideix dinamitzar la sessió intercalant espais de joc divers, no només els instruments, sinó titelles, pilotes, etc. Per tal de no guiar gaire el procés de bon inici. Aquest sembla que respon millor a l’activitat i que ell decideix què fer i com fer, tot i així hi ha molts moments d’evasió en el que agafa un objecte i repeteix la mateixa acció reiteradament.
Es valora que per ser la primera presa de contacte, ha observat els instruments, els ha situat en l’espai i fins i tot els ha manipulat un breu espai de temps. 


Activitat 1
Poc
Una mica
sovint
Sempre
Observacions

Ha manipulat diferents instruments?


X



S’ha expressat mitjançant el llenguatge corporal?


X


Ha interactuat mitjançant el joc?
X




Respon positivament a la interacció (participació, motivació) ?

X




Ha adquirit iniciativa?

X




Interpreta i realitza les indicacions donades per l’educador?
X




Identifica els ritmes que l’educadora marca?

X



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada