Fase I: coneixement del instrument
Activitat 1:
Objectius:
1.- interactuar amb l’adult
2.- expressar-se mitjançant la música
Objectius específics.
1.- interactuar
a partir de la musica
2.- compartir un espai distès
3.- familiaritzar-se amb instruments de percussió
Metodologia
Iniciem la sessió presentant tots els instruments al
voltant de la sala abans que l’infant arribi. Per tal que ell mateix disposi
del seu espai per interactuar amb els diferents objectes i que esculli per on
vol començar. Mentre aquest es mogui per l’espai l’educadora anirà descrivint
el que va realitzant per tal de no perdre la comunicació tot i la lliure
expressió de l’infant en el procés.
Desenvolupament:
Primerament l’educador rep a l’infant que entra a la
sessió setmanal, aquesta presenta els instruments deixant a la seva elecció que
experimenti amb ells i mentre aquest ho fa, l’educadora va narrant què fa i
quin instrument està tocant, com es diu i el fa sonar, per tal de començar a
associar instrument i so.
La primera sessió es deixarà a l’elecció del infant
quin és l’instrument escollit per tocar i interactuar amb ell. Mentre el toqui
es podran introduint ritmes de cançons fins i tot cantar alguna mentre ell
marca el so.
Evidenciant que ens trobem amb un infant poc
comunicatiu, el qual no parla, i té un llenguatge inexistent, es decideix
deixar espai a la improvisació de l’infant amb el seu previ acompanyament.
Avaluació:
Es valora que en aquesta primera sessió en J no estava
gaire disposat a interaccionar amb l’adult. Per tant, no compartia el joc i ni
tant sols hi parava atenció gaire estona.
Tant és així que es decideix dinamitzar la sessió
intercalant espais de joc divers, no només els instruments, sinó titelles,
pilotes, etc. Per tal de no guiar gaire el procés de bon inici. Aquest sembla
que respon millor a l’activitat i que ell decideix què fer i com fer, tot i
així hi ha molts moments d’evasió en el que agafa un objecte i repeteix la
mateixa acció reiteradament.
Es valora que per ser la primera presa de contacte, ha
observat els instruments, els ha situat en l’espai i fins i tot els ha
manipulat un breu espai de temps.
Activitat 1
|
Poc
|
Una mica
|
sovint
|
Sempre
|
Observacions
|
Ha manipulat diferents
instruments?
|
|
X
|
|
|
|
S’ha expressat mitjançant el
llenguatge corporal?
|
|
|
X
|
|
|
Ha interactuat mitjançant el
joc?
|
X
|
|
|
|
|
Respon positivament a la
interacció (participació, motivació) ?
|
X
|
|
|
|
|
Ha adquirit iniciativa?
|
X
|
|
|
|
|
Interpreta i realitza les
indicacions donades per l’educador?
|
X
|
|
|
|
|
Identifica els ritmes que
l’educadora marca?
|
|
X
|
|
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada