dimecres, 8 d’abril del 2015

1era sessió P i JR



Activitat 1: proves del gran dictat
Objectius:
1.- treballar el llenguatge
2.- passar un bona estona

Objectius específics.
1.- adquirir un llenguatge més ric
2.- motivar a través del joc

Metodologia
Es presenta l’activitat del gran dictat. Se’l explica que anirem fent un seguit de proves, cadascuna d’elles és diferent. El material ja està elaborat i només cal proporcionar-los les fitxes de cada prova. Es proposa tenir paper i llapis per si volen tenir a mà un espai en el que escriure si dubten quan la veuen escrita de forma mental.
Un cop es finalitza cada prova es valora la seva dificultat i quines han estat les paraules més costosos de desxifrar. Compartir la seva complexitat, si bé era per desconeixement del significat, per grandària de la paraula, etc.

Desenvolupament:
Primerament és presenta la primera activitat anomenada “l’altre definició” consisteix en llegir la definició i dir el nombre de lletres i la lletra per la qual comença la paraula. El jove que sàpiga la resta avisa que ja ha finalitzat i s’espera un temps prudent a que l’altre la pugui escriure. Els dos ens mostren la paraula amagada i es passa a la següent, tenen vuit definicions.

Seguidament juguem a la “paraula maldita”, consisteix en llegir un barbarisme, com en la prova anterior es diu la lletra per la qual comença la paraula i el nombre de lletres. Qui la sàpiga prem el polsador, i si no l’encerta hi ha rebot. Ens dicten sis paraules.

Per acabar fem la “frase desfeta”, consisteix en un conjunt de frases que es presenten d’una en una de forma desordenada, aquesta prova igual que la resta es finalitza quan el primer la té ordenada. Són frases de famosos i tenen una connotació algunes d’eles irònica, quan la  tenen acabada es parla de qui és le famós que la dita i que creuen que vol dir la frase.

Avaluació:
Els joves inicien la sessió molt animats amb el joc. En la primera activitat en pere està més desanimat donat que la definició de les paraules són mots complexos, i la pressió del joc el fa estar en tensió. Un cop passada la fase de vergonya s’engresca al veure que les encerta. A partir d’aquí apareix la motivació per part dels dos components i s’animen amb les diferents proves. Cadascuna amb el seu nivell de complexitat que acaben resolent força engrescats. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada