Activitat 3:
Objectius:
1.- identificar els instruments
2.- prendre iniciativa pròpia
Objectius específics.
1.- reconèixer els instruments
2.- marcar el ritme après a la darrera sessió
Metodologia
Es presenten novament els instruments al voltant de
l’espai. Situats de forma atractiva per tal que l’infant els localitzi i
interaccioni per iniciativa pròpia, com una mena de racó de la música.
L’espai és familiar per a ell, per tant deixarem que
ell escullo on es vol assentar i quin és l’instrument que en vol fer ús, si es
que ho vol.
Desenvolupament:
Tenint present l’interès del J per experimentar amb
allò que té la davant, es presentaran els instruments d’un sol cop i en un
espai que ell ja identifica com el racó de la música.
En aquest sap que pot agafar el que ell desitgi i
manipular-ho a la seva elecció, el que si que farem aquest cop serà marcar
nosaltres el ritme amb un dels instruments per comprovar si respon a les
nostres propostes.
Com és un infant que observa molt i imita quan vol, es
guiarà l’activitat marcant el ritme d’un instrument i afegint la lletra
d’alguna cançó i així poder comprovar si connecta amb la nostra interacció.
Entenent que la nostra presència el fa estar atent a
tots el moviments, tot i que demanda un espai en el que ell guiar les seves
inquietuds.
Avaluació:
Aquesta sessió ha estat força interactiva, el J ha
estat atent als nostres moviments, fixava força la mirada i es concentrava en
el que estava sonant. Fins i tot, tararejava el ritme de les cançons que cantàvem.
Un cop paràvem ell seguia amb el cantorreig per tal de donar continuat i
connexió al que s’estava realitzant.
Podem dir que ha estat present en bona part de la
sessió, inclús ha repetit alguns sons de la sessió anterior. Manifestant la
seva atenció i precisió a l’hora de reproduir el mateix ritme. Repetia: poc a
poc, poc a poc, ràpid, ràpid, ràpid. Silenci!! En aquest últim deixava de tocar
l’instrument.
Activitat 3
|
Poc
|
Una mica
|
sovint
|
Molt
|
Observacions
|
Ha manipulat diferents
instruments?
|
|
|
X
|
|
|
S’ha expressat mitjançant el
llenguatge corporal?
|
|
|
X
|
|
Aquest cop és ell sol
que decideix reproduir el ritme
|
Ha interactuat mitjançant el
joc?
|
|
|
X
|
|
Fixant la mirada i
cridant quan li emocionava el so.
|
Respon positivament a la
interacció (participació, motivació) ?
|
|
|
X
|
|
Sembla que l’emociona
compartir dit espai tot i que és ell qui marca el moment
|
Ha adquirit iniciativa?
|
|
X
|
|
|
Tot i que li ha costat
començar quan ell s’hi ha vist capaç ha fet el ritme tot sol.
|
Interpreta i realitza les
indicacions donades per l’educador?
|
|
|
X
|
|
Ha seguit el ritme tot
i que aquest cop no responia al son que l’adult realitzava
|
Identifica els ritmes que
l’educadora marca?
|
|
|
X
|
|
Recorda el compàs i
ritme après
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada