dilluns, 27 d’abril del 2015

3era sessió J



Activitat 3:
Objectius:
1.- identificar els instruments
2.- prendre iniciativa pròpia
                                  
Objectius específics.
1.- reconèixer els instruments
2.- marcar el ritme après a la darrera sessió

Metodologia
Es presenten novament els instruments al voltant de l’espai. Situats de forma atractiva per tal que l’infant els localitzi i interaccioni per iniciativa pròpia, com una mena de racó de la música.

L’espai és familiar per a ell, per tant deixarem que ell escullo on es vol assentar i quin és l’instrument que en vol fer ús, si es que ho vol.

Desenvolupament:
Tenint present l’interès del J per experimentar amb allò que té la davant, es presentaran els instruments d’un sol cop i en un espai que ell ja identifica com el racó de la música.
En aquest sap que pot agafar el que ell desitgi i manipular-ho a la seva elecció, el que si que farem aquest cop serà marcar nosaltres el ritme amb un dels instruments per comprovar si respon a les nostres propostes.
Com és un infant que observa molt i imita quan vol, es guiarà l’activitat marcant el ritme d’un instrument i afegint la lletra d’alguna cançó i així poder comprovar si connecta amb la nostra interacció.
Entenent que la nostra presència el fa estar atent a tots el moviments, tot i que demanda un espai en el que ell guiar les seves inquietuds.

Avaluació:
Aquesta sessió ha estat força interactiva, el J ha estat atent als nostres moviments, fixava força la mirada i es concentrava en el que estava sonant. Fins i tot, tararejava el ritme de les cançons que cantàvem. Un cop paràvem ell seguia amb el cantorreig per tal de donar continuat i connexió al que s’estava realitzant.

Podem dir que ha estat present en bona part de la sessió, inclús ha repetit alguns sons de la sessió anterior. Manifestant la seva atenció i precisió a l’hora de reproduir el mateix ritme. Repetia: poc a poc, poc a poc, ràpid, ràpid, ràpid. Silenci!! En aquest últim deixava de tocar l’instrument.

Activitat 3
Poc
Una mica
sovint
Molt
Observacions

Ha manipulat diferents instruments?


X


S’ha expressat mitjançant el llenguatge corporal?


X

Aquest cop és ell sol que decideix reproduir el ritme
Ha interactuat mitjançant el joc?


X

Fixant la mirada i cridant quan li emocionava el so.
Respon positivament a la interacció (participació, motivació) ?


X

Sembla que l’emociona compartir dit espai tot i que és ell qui marca el moment
Ha adquirit iniciativa?

X


Tot i que li ha costat començar quan ell s’hi ha vist capaç ha fet el ritme tot sol.
Interpreta i realitza les indicacions donades per l’educador?


X

Ha seguit el ritme tot i que aquest cop no responia al son que l’adult realitzava
Identifica els ritmes que l’educadora marca?


X

Recorda el compàs i ritme après

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada