dilluns, 27 d’abril del 2015

3era sessió P i JR



Activitat 3: proves del gran dictat

Objectius:
1.- adquirir agilitat amb el lèxic
2.- cercar recursos per solucionar el conflicte gramatical

Objectius específics.
1.- descobrir tècniques i recursos que facilitin la resposta
2.- treballar la frustració quan un no veu la paraula escrita

Metodologia
Es presenta l’activitat del gran dictat. Se’ls explica que anirem fent un seguit de proves, cadascuna d’elles és diferent. El material ja està elaborat i només cal proporcionar-los les fitxes de cada prova. Es proposa tenir paper i llapis per si volen tenir a mà un espai en el que escriure si dubten quan la veuen escrita de forma mental.
Un cop es finalitza cada prova es valora la seva dificultat i quines han estat les paraules més costoses de desxifrar. Compartir la seva complexitat, si bé era per desconeixement del significat, per grandària de la paraula, etc. Buscar en quines hi ha hagut més dificultat i cercar el perquè d’aquesta.

Desenvolupament:
Primerament és presenta la primera activitat anomenada “l’ofegat” és el que coneixem com el joc del penjat. Consisteix en dictar el nombre de lletres del que es composa la paraula i els hi diem quina és la seva inicial. A partir d’aquí ells la construeixen dins els espais que ocupa i quan la tenen premen el marcador.

Seguidament juguem a la “la paraula amagada” consisteix a fer un anagrama; és a dir, cal trobar una paraula que tingui les mateixes lletres però en un altre ordre del que s’ha dit. Se’ls hi faciliten les deu paraules i ells les van desenvolupant en el ordre que ells prefereixin quan les tenen totes desxifrades polsen el marcador. Seguidament les compartim.

Avaluació:
Els joves inicien la sessió molt animats amb el joc. En la primera activitat en Pere està més desanimat donat que la definició de les paraules són mots complexos, i la pressió del joc el fa estar en tensió. Un cop passada la fase de vergonya s’engresca al veure que les encerta. A partir d’aquí apareix la motivació per part dels dos components i s’animen amb les diferents proves. Cadascuna amb el seu nivell de complexitat que acaben resolent adequadament. En Pere té la facilitat de no tenir vergonya a equivocar-se i veu molt mes fàcilment l’estructura de la paraula, el que li costa és a nivell ortogràfic.
Es valora que ha estat un joc complex d’inici però que ha garantit el treball d’aquelles dificultats tant en el lèxic com en l’estructura de la paraula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada