divendres, 31 d’octubre del 2014

Centre Psicopedagògic l'Arbre



Tipus institució
L’arbre de Sils és un centre psicopedagògic que treballa per al benestar de les persones, cuidant aquestes d’una forma holística (global) perquè s’entén que el seu benestar no depèn gairebé mai d’un sol factor. És per això que compta amb un equip de tres professionals, una terapeuta del llenguatge; logopeda, i dues psicòlogues, una que treballa la part més clínica i l’altra que treballa a partir de teràpia sistèmica.

Visió
Els serveis que ofereix dit centre estan destinats a satisfer les necessitats intel·lectuals, creatives, emocionals i socials de les persones de totes les edats, mitjançant atenció personalitzada, ja sigui de forma presencial o amb l’aprofitament  de les noves tecnologies.

Valors
Els valors de que es composa l’Arbre són l’objectivitat en les seves decisions, projectes i propostes responsables, així com l’eficiència en l’acompliment dels reptes que la societat ens proporciona.
L’Arbre creu en el compromís entre el treball propi i l’aliè. Amb la responsabilitat social i l’honestedat de tots, per tal de complir totes les expectatives del client que hi confia, oferint una resposta integral al repte que ofereix el seu ben estar global.
El treball amb rigor, passió, respecte i diversitat, dóna com a resultat un model i un servei d’alta qualitat.

Missió
El psicopedagog de l’Arbre persegueix diferents tasques per assolir el seu objectiu, primerament coneix la persona, estableix unes sessions inicials per tal de poder fer una diagnosi. Un cop estableix els seus paràmetres de treball gràcies a l’observació i contrast de la informació, procedeix a l’assessorament mitjançant l’elaboració de tasques per a la prevenció de dita dificultat. Arrel d’això es planteja l’anàlisi del tractament que podrà oferir per tal d’arribar a un uns resultats òptims en la persona.
Veiem doncs que el psicopedagog té diferents funcions, respecte cada cas o situació.
-          Assessorament, mitjançant l’observació i prevenció.
-          Diagnòstic
-          Tractament
-          Formació
Aquestes funcions van en correlació a les tasques o activitats les quals dinamitza, segons la seva finalitat:
-          Els espais de treball:
1.      Organitzar activitats que fomentin el treball dels aprenentatges que es volen aconseguir. Ja sigui el llenguatge, el so, la lectura, la comprensió, etc.
2.      Planificar els grups de treball adequat a les característiques del infants.
3.      Coordinar-se amb les famílies per tal d’establir uns objectius i la finalitat del treball que es vol dur a terme.
4.      Coordinació amb les escoles, afavorint un treball multiprofessional.
-          Tallers:
1.      Organitzar cursos orientats a cada perfil.
2.      Preparar aquests tallers per tal de donar resposta a les necessitats detectades.
-          Xerrades:
1.      Afavorir un espai de reflexió, per tal de poder compartir allò que ens amoïna i  conèixer les eines i recursos que precisem emprar.
2.      Coordinar-se amb les entitats, per tal d’aconseguir l’espai i el públic destinat.
3.      Fer difusió d’aquestes accions.

La missió per sobre de tot s’emmarca en el fet que...
El Psicopedagog no ensenya només a “parlar bé, llegir bé, comunicar bé, moure’s bé” sinó també a treure profit dels propis recursos, siguin els que siguin en cada moment personal, durant el decurs de tota la nostra vida.
El Psicopedagog pot també donar estratègies d’aprenentatge en adolescents amb mals hàbits d’estudi i fracàs escolar així com reforç escolar, per aquells que senzillament passen per un mal moment acadèmic.
Invertir en qualitat de comunicació és invertir en qualitat de vida. Invertir en comunicació és, en definitiva, una inversió per a nosaltres i aquells que ens envolten i ens estimen.

Pel que respecte al treball observat en el lloc de pràctiques la psicopedagoga:
Què fa?
-          Assessora sobre la necessitat detectada
-          Es coordina amb els professionals que envolten a la persona
-          Prepara activitats encaminades a la millora de dites necessitats
-          Situa l’espai per tal d’obtenir una resposta premeditada

Sobre què?
-          Programa d’intervenció destinat a una persona concreta, en el cas de les sessions individuals. En el cas dels tallers i espais s’adreça a un col·lectiu amb necessitats similars.

Per tal de què?
-          Ajustar-se a una necessitat percebuda del subjecte

Finalitats
  • Aconseguir un treball evolutiu per part de la persona
  • Consensuar uns objectius a perseguir juntament amb la persona per tal de garantir una intencionalitat (en aquest cas en funció de cada cas, sobretot adolescents)
  •  Coordinar-se amb les escoles per tal de fer un seguiment

Tasques o activitats: 
  • Elaborar material que promogui un treball concret, en aquest cas afavorint la millora de la comunicació
  •  Avaluar la tasca elaborada en el transcurs de les sessions 
  •  Planificar reunions mensuals amb els diferents professional que treballen amb la persona
  •  Programar entrevistes amb les famílies per fer un traspàs acurat
  •  Establir reunions d’equip entre els diferents professionals del mateix centre que treballen amb el mateix cas.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada