Tipus institució
L’arbre
de Sils és un centre psicopedagògic que treballa per al benestar de les
persones, cuidant aquestes d’una forma holística (global) perquè s’entén que el
seu benestar no depèn gairebé mai d’un sol factor. És per això que compta amb
un equip de tres professionals, una terapeuta del llenguatge; logopeda, i dues
psicòlogues, una que treballa la part més clínica i l’altra que treballa a
partir de teràpia sistèmica.
Visió
Els
serveis que ofereix dit centre estan destinats a satisfer les necessitats
intel·lectuals, creatives, emocionals i socials de les persones de totes les
edats, mitjançant atenció personalitzada, ja sigui de forma presencial o amb
l’aprofitament de les noves tecnologies.
Valors
Els
valors de que es composa l’Arbre són l’objectivitat en les seves
decisions, projectes i propostes responsables, així com l’eficiència en
l’acompliment dels reptes que la societat ens proporciona.
L’Arbre creu en el compromís entre
el treball propi i l’aliè. Amb la responsabilitat social i
l’honestedat de tots, per tal de complir totes les expectatives del client que
hi confia, oferint una resposta integral al repte que ofereix el seu ben estar
global.
El treball amb rigor, passió, respecte i
diversitat, dóna com a resultat un model i un servei d’alta qualitat.
Missió
El psicopedagog de l’Arbre persegueix
diferents tasques per assolir el seu objectiu, primerament coneix la persona,
estableix unes sessions inicials per tal de poder fer una diagnosi. Un cop
estableix els seus paràmetres de treball gràcies a l’observació i contrast de
la informació, procedeix a l’assessorament mitjançant l’elaboració de tasques
per a la prevenció de dita dificultat. Arrel d’això es planteja l’anàlisi del
tractament que podrà oferir per tal d’arribar a un uns resultats òptims en la
persona.
Veiem doncs que el psicopedagog té diferents
funcions, respecte cada cas o situació.
-
Assessorament,
mitjançant l’observació i prevenció.
-
Diagnòstic
-
Tractament
-
Formació
Aquestes funcions van en correlació a les tasques o activitats les quals
dinamitza, segons la seva finalitat:
-
Els espais
de treball:
1. Organitzar activitats que fomentin el treball
dels aprenentatges que es volen aconseguir. Ja sigui el llenguatge, el so, la
lectura, la comprensió, etc.
2. Planificar els grups de treball adequat a les
característiques del infants.
3. Coordinar-se amb les famílies per tal
d’establir uns objectius i la finalitat del treball que es vol dur a terme.
4. Coordinació amb les escoles, afavorint un
treball multiprofessional.
-
Tallers:
1. Organitzar cursos orientats a cada perfil.
2. Preparar aquests tallers per tal de donar
resposta a les necessitats detectades.
-
Xerrades:
1. Afavorir un espai de reflexió, per tal de
poder compartir allò que ens amoïna i conèixer les eines i recursos que precisem
emprar.
2. Coordinar-se amb les entitats, per tal
d’aconseguir l’espai i el públic destinat.
3. Fer difusió d’aquestes accions.
La missió per sobre
de tot s’emmarca en el fet que...
El Psicopedagog no ensenya només a “parlar bé, llegir
bé, comunicar bé, moure’s bé” sinó també a treure profit dels propis recursos, siguin
els que siguin en cada moment personal, durant el decurs de tota la nostra vida.
El Psicopedagog pot també donar estratègies
d’aprenentatge en adolescents amb mals hàbits d’estudi i fracàs escolar així
com reforç escolar, per aquells que senzillament passen per un mal moment
acadèmic.
Invertir en qualitat de comunicació és invertir en
qualitat de vida. Invertir en comunicació és, en definitiva, una inversió per a
nosaltres i aquells que ens envolten i ens estimen.
Pel que
respecte al treball observat en el lloc de pràctiques la psicopedagoga:
Què fa?
-
Assessora
sobre la necessitat detectada
-
Es
coordina amb els professionals que envolten a la persona
-
Prepara
activitats encaminades a la millora de dites necessitats
-
Situa
l’espai per tal d’obtenir una resposta premeditada
Sobre què?
-
Programa
d’intervenció destinat a una persona concreta, en el cas de les sessions
individuals. En el cas dels tallers i espais s’adreça a un col·lectiu amb
necessitats similars.
Per tal de què?
-
Ajustar-se
a una necessitat percebuda del subjecte
Finalitats
- Aconseguir un treball evolutiu per part de la persona
- Consensuar uns objectius a perseguir juntament amb la persona per tal de garantir una intencionalitat (en aquest cas en funció de cada cas, sobretot adolescents)
- Coordinar-se amb les escoles per tal de fer un seguiment
Tasques o activitats:
- Elaborar material que promogui un treball concret, en aquest cas afavorint la millora de la comunicació
- Avaluar la tasca elaborada en el transcurs de les sessions
- Planificar reunions mensuals amb els diferents professional que treballen amb la persona
- Programar entrevistes amb les famílies per fer un traspàs acurat
- Establir reunions d’equip entre els diferents professionals del mateix centre que treballen amb el mateix cas.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada