dijous, 7 de maig del 2015

4 ª sessió J



Activitat 4:
Objectius:
1.- familiaritzar-se amb els instruments
2.- introducció de la música clàssica

Objectius específics.
1.- fer ús del instrument quan ell vulgui
2.- reconèixer la música i connectar-la amb l’instrument

Metodologia
Es presenten novament els instruments al voltant de l’espai. Situats de forma atractiva per tal que l’infant els localitzi i interaccioni per iniciativa pròpia, com una mena de racó de la música.
Aquest cop s’introdueix un cd amb música clàssica per tal de propiciar una associació entre el ritme corporal i el so musical.

Desenvolupament:
La sessió inicia amb la mateixa direccionalitat, l’espai del racó musical estructurat amb els mateixos instruments i situació. Es deixa un temps per tal que el J interactuï amb el que vulgui com acostuma a fer.
De forma subtil s’introduirà el cd de música i així poder observar quina resposta té ell davant de la nova incorporació musical.  En tot moment se’l guiarà i explicarà que posem un cd i que el que sona sons instruments, narrant abans i deixant espai a l’escolta activa.

Avaluació:
En J arriba a la sessió una mica parat i atent a les nostres respostes. Ens col·loquem de forma atractiva davant de cada instrument. Aquest cop ell no es mostra atent a començar el joc. Es manté distant i agafa altres objectes que sap que hi ha dins l’espai amagats a les capses.

Per tal de guiar la intervenció i que no repeteixi els moviments periòdics que l’estanc en la interacció, decidim introduir el cd i deixar sonar la música. El J es paralitza i escolta amb detall el so s’emociona i intenta tararejar sense ritme, tan sols per fer evident que està present a l’escolta de la cançó.

Quan acaba la musica se li pregunta si li ha agradat ens mira fixament i ajunta els llavis per mostrar el seu interès. Mira al radiocasset per demanar si s’ha acabat o bé tornarà a sonar.

Activitat 4
Poc
Una mica
sovint
Sempre
observacions

Ha manipulat diferents instruments?
X




S’ha expressat mitjançant el llenguatge corporal?



X
Ha fet la demanda de la cançó senyalitzant amb els ulls la seva ubicació.
Ha interactuat mitjançant el joc?

X


Ha reconegut la musica sonant i ha parat atenció en allò.
Respon positivament a la interacció (participació, motivació) ?




Mostra l’alegria quan sent el cd i escolta amb silencia tota la cançó.
Ha adquirit iniciativa?




Aquets cop ha defugit dels instruments però si que ha estat present alhora de compartir la cançó.
Interpreta i realitza les indicacions donades per l’educador?



X
Respon amb monosíl·labs a allò que se li pregunta com ara si li ha agradat.
Identifica els ritmes que l’educadora marca?
X



Aquest cop no vol connectar amb el ritme de l’instrument sinó que pren atenció a la innovació, el cd musical.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada