Activitat 4:
Objectius:
1.- familiaritzar-se amb els instruments
2.- introducció de la música clàssica
Objectius específics.
1.- fer ús del instrument quan ell vulgui
2.- reconèixer la música i connectar-la amb
l’instrument
Metodologia
Es presenten novament els instruments al voltant de
l’espai. Situats de forma atractiva per tal que l’infant els localitzi i
interaccioni per iniciativa pròpia, com una mena de racó de la música.
Aquest cop s’introdueix un cd amb música clàssica per
tal de propiciar una associació entre el ritme corporal i el so musical.
Desenvolupament:
La sessió inicia amb la mateixa direccionalitat,
l’espai del racó musical estructurat amb els mateixos instruments i situació.
Es deixa un temps per tal que el J interactuï amb el que vulgui com acostuma a
fer.
De forma subtil s’introduirà el cd de música i així
poder observar quina resposta té ell davant de la nova incorporació
musical. En tot moment se’l guiarà i
explicarà que posem un cd i que el que sona sons instruments, narrant abans i
deixant espai a l’escolta activa.
Avaluació:
En J arriba a la sessió una mica parat i atent a les
nostres respostes. Ens col·loquem de forma atractiva davant de cada instrument.
Aquest cop ell no es mostra atent a començar el joc. Es manté distant i agafa
altres objectes que sap que hi ha dins l’espai amagats a les capses.
Per tal de guiar la intervenció i que no repeteixi els
moviments periòdics que l’estanc en la interacció, decidim introduir el cd i
deixar sonar la música. El J es paralitza i escolta amb detall el so s’emociona
i intenta tararejar sense ritme, tan sols per fer evident que està present a
l’escolta de la cançó.
Quan acaba la musica se li pregunta si li ha agradat
ens mira fixament i ajunta els llavis per mostrar el seu interès. Mira al
radiocasset per demanar si s’ha acabat o bé tornarà a sonar.
Activitat 4
|
Poc
|
Una mica
|
sovint
|
Sempre
|
observacions
|
Ha manipulat diferents
instruments?
|
X
|
|
|
|
|
S’ha expressat mitjançant el
llenguatge corporal?
|
|
|
|
X
|
Ha fet la demanda de la
cançó senyalitzant amb els ulls la seva ubicació.
|
Ha interactuat mitjançant el
joc?
|
|
X
|
|
|
Ha reconegut la musica
sonant i ha parat atenció en allò.
|
Respon positivament a la
interacció (participació, motivació) ?
|
|
|
|
|
Mostra l’alegria quan sent
el cd i escolta amb silencia tota la cançó.
|
Ha adquirit iniciativa?
|
|
|
|
|
Aquets cop ha defugit dels
instruments però si que ha estat present alhora de compartir la cançó.
|
Interpreta i realitza les
indicacions donades per l’educador?
|
|
|
|
X
|
Respon amb monosíl·labs a
allò que se li pregunta com ara si li ha agradat.
|
Identifica els ritmes que
l’educadora marca?
|
X
|
|
|
|
Aquest cop no vol connectar
amb el ritme de l’instrument sinó que pren atenció a la innovació, el cd
musical.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada