dimecres, 20 de maig del 2015

6ª sessió fins la 10ª J



Activitat 6 a la 10: creació de l’àlbum
Objectius:
1.- iniciar el llenguatge visual en correlació a l’escrit
2.- pronunciació de paraules

Objectius específics.
1.- associar la imatge amb el seu nom
2.- pronunciar els mots corresponents

Metodologia
Es pretén donar continuïtat a l’àlbum per tal d’implicar el major nombre de referents que estan amb en J. Continuarem assenyalant objectes, escoltant la pronuncia que en fa en J per tal de recollir el màxim de paraules mencionades.
Deixarem que en J marqui el seu espai, propiciant en tot moment una relació fluida i amb la major comunicació possible.

Desenvolupament:
La sessió es desenvoluparà de la mateixa forma que l’anterior, deixarem el seu espai per observar i manipular al que ell li convingui. Mentre manipula anirem pronunciant com es diuen els objectes que té a la mà, intentant enregistrar-los, de forma escrita i fotografiada. El que es pretén és poder ensenyar-li al J les imatges i anar-les pronunciant conjuntament, oferint cada cop un ampli ventall de mots.

Avaluació:
S’observa una seqüencia d’accions en les que en J pren atenció al que havíem elaborat la setmana anterior, cercant el contacte visual i mostrant el recordatori de tot allò treballat. Reconeixia les seqüències fetes, com ara picar a la porta, “deia toc- toc, qui hi ha?”. Aspectes que ens mostren la connexió real entre el que fem i el que interpreta havent així una estreta comunicació. Fins al punt de sospitar, si és ell en certs moments el que decideix si vol o no vol comunicar-se. Donat que el que a ell li fa gràcies, se’n recorda i ho repeteix varies vegades.

 

Activitat 6-10
Poc
Una mica
sovint
Sempre
observacions

Ha manipulat diferents objectes dels que ja havíem manipulat anteriorment?


X

Cada cop més escenifica i repeteix seqüències anteriors i totes amb una finalitat comunicativa.
S’ha expressat mitjançant el llenguatge corporal?



X
El canvi actual és que si menciones el nom ell el repeteix pronunciant-lo com el primer cop que ho va fer.
Ha interactuat mitjançant el joc?


X

Tot i que observem que cada cop més ell mana en la interacció, aspecte que fins ara guiàvem per tal de compartir estones més llargues.
Respon positivament a la interacció (participació, motivació) ?



X

Ha adquirit iniciativa?


X

Hores d'ara és ell qui decideix dins les accions establertes com a dinàmica, iniciar la comunicació.
Interpreta i realitza les indicacions donades per l’educador?



X

Identifica els ritmes, objectes i pronunciació que l’educadora marca?


X

Ens trobem en un moment òptim en el qual en J cada cop més segueix el fil de la comunicació. Cerca el contacte i accepta la interacció continuada amb els referents.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada