Activitat 6 a la 10: creació de l’àlbum
Objectius:
1.- iniciar el llenguatge visual en correlació a l’escrit
2.- pronunciació de paraules
Objectius específics.
1.- associar la imatge amb el seu nom
2.- pronunciar els mots corresponents
Metodologia
Es pretén donar continuïtat a l’àlbum per tal
d’implicar el major nombre de referents que estan amb en J. Continuarem
assenyalant objectes, escoltant la pronuncia que en fa en J per tal de recollir
el màxim de paraules mencionades.
Deixarem que en J marqui el seu espai, propiciant en
tot moment una relació fluida i amb la major comunicació possible.
Desenvolupament:
La sessió es desenvoluparà de la mateixa forma que
l’anterior, deixarem el seu espai per observar i manipular al que ell li
convingui. Mentre manipula anirem pronunciant com es diuen els objectes que té
a la mà, intentant enregistrar-los, de forma escrita i fotografiada. El que es
pretén és poder ensenyar-li al J les imatges i anar-les pronunciant
conjuntament, oferint cada cop un ampli ventall de mots.
Avaluació:
S’observa una seqüencia d’accions en les que en J pren
atenció al que havíem elaborat la setmana anterior, cercant el contacte visual
i mostrant el recordatori de tot allò treballat. Reconeixia les seqüències
fetes, com ara picar a la porta, “deia toc- toc, qui hi ha?”. Aspectes que ens
mostren la connexió real entre el que fem i el que interpreta havent així una
estreta comunicació. Fins al punt de sospitar, si és ell en certs moments el
que decideix si vol o no vol comunicar-se. Donat que el que a ell li fa
gràcies, se’n recorda i ho repeteix varies vegades.
Activitat 6-10
|
Poc
|
Una mica
|
sovint
|
Sempre
|
observacions
|
Ha manipulat diferents
objectes dels que ja havíem manipulat anteriorment?
|
|
|
X
|
|
Cada cop més escenifica i
repeteix seqüències anteriors i totes amb una finalitat comunicativa.
|
S’ha expressat mitjançant el
llenguatge corporal?
|
|
|
|
X
|
El canvi actual és que si
menciones el nom ell el repeteix pronunciant-lo com el primer cop que ho va
fer.
|
Ha interactuat mitjançant el
joc?
|
|
|
X
|
|
Tot i que observem que cada
cop més ell mana en la interacció, aspecte que fins ara guiàvem per tal de
compartir estones més llargues.
|
Respon positivament a la
interacció (participació, motivació) ?
|
|
|
|
X
|
|
Ha adquirit iniciativa?
|
|
|
X
|
|
Hores d'ara és ell qui decideix dins les accions establertes com a dinàmica, iniciar la comunicació.
|
Interpreta i realitza les
indicacions donades per l’educador?
|
|
|
|
X
|
|
Identifica els ritmes,
objectes i pronunciació que l’educadora marca?
|
|
|
X
|
|
Ens trobem en un moment
òptim en el qual en J cada cop més segueix el fil de la comunicació. Cerca el
contacte i accepta la interacció continuada amb els referents.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada