dimecres, 20 de maig del 2015

9ª i 10ª sessió P i JR



Activitat 9 i 10: "cuentos para pensar"
Objectius:
1.- treballar la comprensió lectora
2.- lectura oral

Objectius específics.
1.- trencar amb la por alhora de llegir en grup
2.- escoltar i comprendre el que es llegeix

Metodologia
Es decideix dedicar dos sessions més a la comprensió però de forma més amena i divertida. Per tan cercarem uns contes que promoguin el fer pensar i comprendre, sense que significa una classe ordinària en la que només pretenen trobar el resultat ràpidament, serà un espai compartit en el que es possibilita certa seguretat en la tasca a realitzar.

Desenvolupament:
Primerament se’ls ensenya el llibre de Jorge Bucay en el que hi ha moltes historietes curtes, se’ls hi presenten dues a escollir una per cada sessió. Els joves llegeixen en veu alta un paràgraf cadascuna d’aquesta manera no se’ls hi fa tant feixuc, sabent que al JR li encanta llegir i li proporciona seguretat. En canvi a en Pere cal potenciar aquest aspecte donat que no si sent a gust, aspecte que fa que no s’escolti i alhora no comprengui. Es decideix anar parant en quan es sospita que no s’entén el que es llegeix i reconstruint l’escenari del relat per tal de donar sentit. Es valoren histories curtes per tal de que un cop es finalitzi la lectura, quedi un espai per explicar-la verbalment i el següent dia escriure-la i corregir-ne l’ortografia.

Avaluació:
La primera sessió va iniciar amb poca iniciativa donat que en P no es sent segur llegint, aspecte que es volia reforçar, donat que llegeix correctament i pot fer una síntesi correcta. Augmentant d’aquest forma la seva seguretat i compartint els aspectes que no havia entès. Potenciant que es responguessin entre ells, i cerquessin la coherència del relat, la paradoxa dels contes i la seva simplicitat.
Els joves mostren interès en desxifrar el misteri del conte, connecten força amb la descripció dels detalls i són capaços de sistematitzar i extreure les idees claus. Es reforcen un a l’altre afegint els detalls quan un d’ells es descuidava. Així doncs, es valora la capacitat de síntesi i compressió alhora que es reforça la paciència i escolta activa que mostren durant la sessió. Podríem concloure que s’aconsegueix que es centrin en un propòsit clau, escoltar i comprendre el text per tal de poder-lo expressar de la forma més precisa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada