Activitat 8: lectura Grècia
Objectius:
1.- treballar la comprensió lectora
2.- aprofundir en el vocabulari
Objectius específics.
1.- comprendre el que s’està llegint
2.- preguntar quan el paràgraf no s’entén.
Metodologia
Arrel de les notes i la demanda d’en P de treballar la
lectura i comprensió, es proposa que ells mateixos escullin una lectura que els
sigui motivadora per tal de treballar-la de forma conjunta.
En tot moment ells guiaran el temps en el que es sentin
mes a gust per realitzar l’activitat. Oferint un espai distés i proper per
realitzar les demandes que se’ls hi generin.
Desenvolupament:
Es proposa escollir un text dels que estan treballant a
l’institut, en aquest cas l’època antiga, treballarem Grècia la seva historia i
cultura. Llegirem el text en veu alta, aniran intercalant els dos joves la
lectura oral per paràgrafs, aturant-nos allà on la frase no s’entengui, i fent
un resum quan acabi de llegir cada un d’ells.
En tot moment anirem fent referencia al que s’està
llegint i elaborant preguntes relacionades amb la lectura. Aprofitant que el
text té unes preguntes per respondre finalitzarem la tasca responent-les i debatent
sobre el que s’ha entès.
Avaluació:
En JR mostrava més segurament alhora de llegir el text,
verbalitzava les paraules que no entenia per tal de resoldre-li els dubtes. En
canvi en P li costava verbalitzar que s’angoixa amb els textos i perd el fil de
la lectura, bàsicament perquè no està atent i no ho troba interessant. Quan
decidim fer un resum cada cop que li toca llegir a un, en aquest moment presta
l’atenció adequada i verbalitza el que no compren, d’aquesta manera resolem els
dubtes al moment i la lectura no se li fa tant feixuga.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada