dimecres, 20 de maig del 2015

8ª sessió P i JR




Activitat 8: lectura Grècia
Objectius:
1.- treballar la comprensió lectora
2.- aprofundir en el vocabulari

Objectius específics.
1.- comprendre el que s’està llegint
2.- preguntar quan el paràgraf no s’entén.

Metodologia
Arrel de les notes i la demanda d’en P de treballar la lectura i comprensió, es proposa que ells mateixos escullin una lectura que els sigui motivadora per tal de treballar-la de forma conjunta.
En tot moment ells guiaran el temps en el que es sentin mes a gust per realitzar l’activitat. Oferint un espai distés i proper per realitzar les demandes que se’ls hi generin.

Desenvolupament:
Es proposa escollir un text dels que estan treballant a l’institut, en aquest cas l’època antiga, treballarem Grècia la seva historia i cultura. Llegirem el text en veu alta, aniran intercalant els dos joves la lectura oral per paràgrafs, aturant-nos allà on la frase no s’entengui, i fent un resum quan acabi de llegir cada un d’ells.
En tot moment anirem fent referencia al que s’està llegint i elaborant preguntes relacionades amb la lectura. Aprofitant que el text té unes preguntes per respondre finalitzarem la tasca responent-les i debatent sobre el que s’ha entès.

Avaluació:
En JR mostrava més segurament alhora de llegir el text, verbalitzava les paraules que no entenia per tal de resoldre-li els dubtes. En canvi en P li costava verbalitzar que s’angoixa amb els textos i perd el fil de la lectura, bàsicament perquè no està atent i no ho troba interessant. Quan decidim fer un resum cada cop que li toca llegir a un, en aquest moment presta l’atenció adequada i verbalitza el que no compren, d’aquesta manera resolem els dubtes al moment i la lectura no se li fa tant feixuga.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada